اخبار بهره وری

برنامه ارتقای بهره‌وری سال 1401 دستگاه‌های زیربخش عمومی بررسی شد

جلسه کمیته خبرگی وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان اداری و استخدامی کشور، مرکز آموزش مدیریت دولتی، سازمان ملی بهره‌وری ایران و سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

در این جلسه، برنامه‌های پیشنهادی این سازمان‌ها، برای اجرای گام 7 چرخه استقرار بهره‌وری تحت عنوان تدوین سند ارتقای بهره‌وری دستگاهی مربوط به زیر بخش امور عمومی و تحقق اهداف ماده (3) و (5) قانون برنامه ششم توسعه در زمینه استقرار چرخه بهره‌وری و تدوین برنامه‌های عملیاتی ارتقای بهره‌وری، با حضور جمعی از نخبگان این بخش و نمایندگان سازمان‌های مذکور برگزار شد.

در ابتدای این نشست بهروز محمودی، معاون راهبری بهره‌وری سازمان، گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده و رویکرد سازمان ملی بهره‌وری ایران در اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی کشور در حوزه بهره‌وری ارائه کرد. در این راستا، رویکرد مسئله‌محور تدوین برنامه‌های ارتقای بهره‌وری که در راهنمای اجرایی بند (الف) ماده (5) قانون برنامه ششم توسعه موردتوجه قرار گرفته، تشریح شد.

در ادامه، هر یک از موارد پیشنهادی اقدام‌های اساسی ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های نامبرده، به‌دقت مورد بررسی و نقد قرار گرفت و مقرر شد موارد اصلاحی و نکات بیان‌شده توسط خبرگان در دستور اقدام دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته و برای بررسی مجدد به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارسال شود.

گفتنی است، با توجه به زمان در نظر گرفته‌شده برای این جلسه و اتمام وقت، ادامه بررسی سند ارتقای بهره‌وری سازمان ملی استاندارد ایران به جلسه‌ای دیگر موکول شد.

بازگشت به لیست